disasterpiece.blogg.se

You have always worn your flaws upon your sleeve

Kategori: Allmänt

The Purge var en intressant film (dock inte så läskig som jag trodde), den handlar om ett framtida USA i vilket man har infört en årlig 'rensning' då allt brott är legaliserat och alla kan släppa loss sina aggressioner osv genom att helt enkelt ta död på varandra. En tanke som skrämde mig lite är hur lätt det egentligen är att föreställa sig att en sådan sak faktiskt skulle vara verklig. 
 
 
En tjej i raden framför mig verkade bli väldigt störd av de andra biobesökarna. Innan själva filmen ens börjat vände hon sig om och bad de som satt bakom att prata lite tystare, och när någons mobil sedan ringde ropade hon arg något i stil med "vem är det som tycker det är så jävla svårt att stänga av mobilen?" Att man blir störd av folk som är högljudda eller stör under en filmvisning har jag stor förståelse för, men jag tycker att tjejen gick lite till överdrift. Ibland får man väl faktiskt ha lite tålamod, det är inte hela världen att någon glömt att stänga av mobilen, dessutom störde hon ju själv minst lika mycket genom att 'tillrättavisa' den stackars vimsiga mobilinnehavaren.
 
En annan jobbig grej var att jag tappade min lins mitt under filmen. Letade lite med svagt lyse från mobilen men vågade inte tända ficklamps-appen, då hade jag kanske fått en rejäl utskällning av the cinema nazi. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: