disasterpiece.blogg.se

The Black Balloon

Kategori: Allmänt

Glömde att recensera min nyaste favoritfilm, det får bli ett nytt lite gladare inlägg. Efter att ha sett The Purge blev jag lite småkär i Rhys Wakefield och när jag insåg att han är från Australien och därmed har världens sexigaste accent föll jag pladask i internet-fangirl-love. 
 
Filmen 'The Black Balloon' är lite som en australiensisk Gilbert Grape, handlar om en familj i vilken en av sönerna är svårt autistisk och försätter sig själv och de övriga familjemedlemmarna i diverse jobbiga/pinsamma/roliga situationer. Jag gillar den verkligen, dels för att den är jobbig men fin, men mest för att den handlar om att acceptera det man inte kan ändra på, huvudkaraktärens stora struggle är att inse att broren aldrig kommer bli 'normal', och lära sig att se allt det positiva i honom istället för att försöka förändra honom. Tror det är något sjukt viktigt, som man kan applicera till typ vilken situation/relation som helst, inte minst den man har till sig själv. 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: