disasterpiece.blogg.se

I wanna slit your throat and fuck the wound

Kategori: Allmänt

Hur många bloggar har inte jag startat för att kunna ventilera, sätta ord på mina känslor och på så vis försöka släppa saker jag inte behöver bära på. Det har alltid slutat med att jag lagt av, inte orkat, tappat intresset. Jag tänker nu göra ett nytt försök, eftersom att jag tror att det kan vara bra för mig. Om någon mot förmodan skulle få för sig att läsa något jag skriver kan jag ju börja med att presentera mig;
 
Jag heter Anna, är 18 år och har fått diagnoserna svår depression samt emotionell instabilitet (även kallad borderline personlighetsstörning). Jag har under ca 3 år periodvis brottats med ett självskadebeteende. Då tanken med denhär bloggen är att jag ska kunna skriva om min sjukdom och mina tankar antar jag att det är relevant information för den som råkat hitta hit. Jag har en väldigt varierad musiksmak, namnet på bloggen är taget från titeln till en Slipknot-låt (vilken börjar med orden som är titeln till detta inlägg, lite sådär passande). Jag tycker namnet beskriver hur jag ser på mig själv och mitt liv rätt bra, gillar själva ironin i att byta några bokstäver i ordet masterpiece för att beskriva själva motsatsen. Så nära men så långt bort. Så många misstag och så många felaktiga val som har lett mig längre och längre ifrån det jag egentligen vill vara.  

Kommentarer


Kommentera inlägget här: